Pages

S.I.S

hye semue salam 1 malaysia..
dah lame dakcik tak update kan?
dah bersawang dan bersemak samun..
okey..kali ni dakcik nak buat entry pasal senyum
s.i.s tu ape ek?
ok..s.i.s tu makne nye ..
senyum itu sedekah saje nak tulis macam tu
jangan dipertikaikan k..

senyum menjadi  1001 penawar duka dikala kesedihan



okey..tengah hari tadi aku jalan2 pergi JB bab nak amek
memory card SD nikon aku..
huhuh...dekat 3 minggu aku tunggu memory card tu..
lame beb!,,
bukan pasal momory card yang aku nak cerite kan dekat ko orang..
hehehe....
mase aku tengah rilek2 tunggu orang tu amek memory card
yang berade di dalam store
tibe2 ade la custmer masok dan dudok di sebelah aku..
lau x silap dy bangse cina..
tunggu punye tungu akhir nye dapat gak memory card SD 8GB aku tu..
sebelum ni aku gune 4gb je..
so,nak di pendekkan cerite,semue bende da settle 
aku pon nak chaw ar dari kedai tu..
mase nak keluar dari kedai tu.
aku senyum ar dekat untie yang ddok at sebelah aku tadi ..
aku wat muke macho+jambu sikit mase senyum at untie tu
lepas tu untie tu cakap
"hye,ape senyum2...mau ngurat saya ka!..
saya da kawin ma,,,gila punya olang "
lebih kurang macam tu la untie tu
cakap..
hehehehe...nak tergelak+sakit hati pon ade..
macam tak malu lak aku mase tu!..
si*l ar..
jatuh market aku
hehehe..
aku buat bodoh je mase kluar dari
kedai tu..
hmm..


cube ko orang bayang kan hidup
 ini tanpa
 senyuman atau ketawa, adakah kehidupan
 ini menjadi indah?

Sekali senyum curiga hilang. Dua kali senyum jadi sahabat. Tiga kali senyum hati penuh damai. Empat kali senyum beban jadi ringan. Lima kali senyum rezeki datang. Enam kali senyum keluarga bahagia. Lebih dari tuh, aku tak tahu, korang fikir sendirilah!
Pepatah english ada bagitahu…
Smile will certainly make others happy.
Smile will make your face turn brighter.
Smile will make your soul cleaner.
And smile will make you lovelier by end of the day
 cat smile, smile cat, share pictures of cat smile, smile cat, share video of cat smile, smile , kucing senyum,

binatang pon tahu senyum maaaa.. :)


p/s: senyum itu sedekah kan? 
      senyum x perlu kata apa2 :)